Livet flyter på

 
Ni skulle bara veta hur nöjd jag känner mig med livet just nu. Hade världens trevligaste helg nyligen, lite galenskap, träffade vänner och hede en trevlig myskväll med älskling. Tiden går så fort jag hinner inte ens med, jag är redan inne på andra året på min utbildnig som Artessan - Finssickare i Jakobstad. Känner mig motiverad i skolan i snickeriet och vill verkligen arbeta flitigt och snyggt på de olika projekten vi har. Förr hade jag inte så stor motivation att åka hit för jag hade inte många vänner här, men nu känner jag att jag börjar känna mig tryggare bland folkmassorna och vågar mig fram och prata och hälsa på människor jag känner någorlunda. Så det känns verkligen som jag har lyckats med att skaffa mig några vänner här. Bra tycker jag det går på snickar fronten med.
 
Det jobbigaste med att åka hit nuförtiden är att jag måste slita mig från älskingen och det gör nästan att mitt hjärta går i kras. Det är med honom i tankarna jag kan gå rak i ryggen när jag går genom matsalen med blickarna på mig, det är med honom i tankarna jag stiger upp för då får jag ett godmorgon sms. Det är med honom i tankarna jag skyndar mig genom skoldagen för att jag vet att jag kan ringa honom när dagen är slut. När jag tänker på han blir jag fylld av glädje och saknad på samma gång men då tänker jag på att veckan snart är slut även fast det bara skulle vara måndag och då tar glädjen över snabbt. Jag älskar honom så himla mycket och nu har vi redan varit tillsammans i ett halvår, tiden bara flyger förbi.
 
kramar till alla <3

Kommentera här: